lørdag 2. januar 2010

GARDINBÅND

Gardinene mine trengte nytt bånd og jeg hadde lyst på enkle hvite.
Har du lyst å lage slike, har jeg prøvd å beskrive
hvordan jeg heklet gardinbåndene.
Håper dere forstår min beskrivelse, vist du har lyst å lage gardinbånd.
Er det noe du ikke forstår, må du bare spørre meg.
Enkle og raske å hekle.
----------
Jeg brukte heklenål Nr: 3 1/2
GARN: Gjestal Orkide og Gjestal Bomullsport Mercerisert
---
1 OMG: Hekl 100 lm (luftmasker)
Hekl de i sammen til en ring med 1 fm (fastmaske) i 1 lm, snu.
2 OMG: Hekl 120 nye lm,
Hekl de i sammen slik at det dannes ring nr 2,
Hekle 1 fm i fm på den første omgangen, snu.
3 OMG: Hekl 140 nye lm,
Hekl de i sammen til ring nr 3 ved å hekle 1 fm i fm på andre omgang.
Nå har du hekle 3 ringer.
Hekl 8 lm og hekl de i sammen i fm på 3 omgang.
Dette blir hempe.
Fest trådene.
LYKKE TIL.
Har du lyst på litt mer pynt, kan du pynte med for eksempel:
Ved å sy fast noen perler - krystaller - en sløyfe
eller hekl en blomst o.s.v
Her er det bare å bruke fantasien
Klem fra Seascape

4 kommentarer:

  1. Lekkert, enkelt og smart!!! Kan det bli bedre, jeg liker det enkle;)
    Ha en flott lørdag og klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. hei.
    så lekkert.
    ønsker deg en fin helg,
    klem fa sylvia

    SvarSlett
  3. Koselig blogg! Den vill jeg gjärne fölge!
    Gleder meg till fine ideer!

    Irene

    SvarSlett
  4. Flott ide !
    Kos deg i det nye året ! Jeg gleder meg til å følge deg! Klem ;)

    SvarSlett