mandag 27. februar 2012

DEILIG MYKT TEPPE

Et deilig mykt teppe er godt å ha rundt seg på kalde dager.

Her hvor jeg bor er det flere vårtegn å se ute i hagen.

Snøklokkene blomstrer, blåveisen står i knopp.

Gradestokken viser 5 + grader.

Men været er grått og vått.

Herlig å tenke på at vi nå går våren i møte.

Dette teppe er strikket og heklet.

Det spettete garnet heter Fluffy og den heklede lyseblå kanten har jeg brukt Viking Naturgarn.

Jeg la opp 3 lm med garnet Fluffy og økte en maske i hver side til jeg hadde strikket opp halvparten av garn nøstene.
Da begynte jeg å felle en maske i hver side, til garnet var brukt opp.
Heklet så 1 fm, 3 lm rundt hele teppe med Viking Naturgarn før jeg forsatte med 3 st - 3 lm - 3 st i annen hver lm-bue. I den andre lm-buen heklet jeg 1 fm.
I de 4 hjørnene heklet jeg på 2 omg: 3 st - 3 lm - 3 st - 3 lm - 3 st.

Jeg ønsker deg en riktig fin uke.

12 kommentarer:

  1. For et deilig teppe!! Blomsten var en kjempesøt detalj;) Veldig fint å kombinere flere teknikker! Kos deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er veldig deilig teppe og Sheltiene elsker å ligge
      på det :-))

      Slett
  2. Nydeleg teppe, og så mange koselege hjerter du har hekla :)

    SvarSlett
  3. Lekkert teppe i nydelige farger! Så smart å kombinere strikking og hekling. Det gjorde seg virkelig. Dette kan du være stolt av!
    Ha ei fortsatt fin uke!

    SvarSlett
  4. Så flott og deilig teppet ditt ser ut! Herlige farger :)

    SvarSlett
  5. Å så fin blogg, den må jeg ha med in til meg :)
    Kom gjerne innom :)
    God helg til deg :)

    SvarSlett
  6. Hei Rigmor!
    Dette teppet var NYDELIG! Herlig og mykt, og nydelige farger! Takk for at du delte oppskriften!

    God, vårlig helg ønskes deg fra meg!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  7. Hei! Så koselig at du ville være med på min give away. Fin blogg du har, legger meg til som følger hos deg også:) Hilsen fra Marianne

    SvarSlett